Susannes Secondhand fynd

Ska försöka summera sommarens fynd | 20 August 2010


Vet inte hur det ska gå till..Men vi börjar där semestern började. Vi var i över en vecka på norra öland med vårt stora tält känd som “Aset”. Problemet med att föröska sig på fyndjakt med småbarn i bilen är att det tar tredubbelt så lång tid att bara slinka in på en loppis efter vägen. Så många sådana blev det inte. Sörjer fortfarande en fin stringhylla jag hittade på öland men inte köpte..

Sen åkte vi till Österlen och där fyndade jag desto mer bla i Skurup på en liten konstig second hand i en container såg det ut som. Där fyndade jag underbara sommarklänningar 70-tal för en tia styck, ett blått emaljfat som fick mig att minnas min barndom, även boken Follyfoot av Monica Dickens, den läste jag som barn flera gånger och kunde inte låta bli att vilja ha den i bokhylla än en gång. Det blev även en barometer från 50-talet och jätte jättesnygga askoppar som jag blev kär i. Det kommer fler inlägg om sommarfynd

Posted in Secondhand fynd

Leave a Comment »

Leave a Reply

